Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Jes. 11.1

torstai 1. huhtikuuta 2010

Jumalan äänen kuuleminen osa 1

Jumalan äänen voi kuulla.

Raamatussa puhutaan paljon Jumalan kuulemisesta.
Ensimmäisen kerran kun Jumala kutsuu miestä se tapahtuu syntiinlankeemuksen jälkeen, sitä ennen Jumala on puhunut paljon ohjeita ja varoittanut syömästä hyvän ja pahan tiedon puusta.
1.Moos. 3:9 Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

Syntiinlankeemuksessa meidän ja Jumalan välinen yhteys hajosi, tämän takia meillä lihassa ei ole mitään pääsyä Jumalan luokse.

Käärme oli houkutellut ihmisen tekemään syntiä ja ihminen lankesi tämän valheisiin, joten nyt jos tahdomme palvella Jumalaa, se ei enää pahemmin lihassa onnistu, koska liha on synnin takia saastunut.

Jeesus Kristus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot, ja onnistui siinä täydellisesti. Hän palautti tämän suhteen mahdolliseksi taas, jossa me kuulimme Jumalaa ja Jumala kuuli meitä. Läheinen, intiimi, suhde luojaan on mahdollinen ainoastaan Kristuksessa Jeesuksessa.

No miten sitten Jumalan ääntä kuulee?

Jumalalla on monta erilaista tapaa puhua, ja etsitään niistä muutamia raamatusta.
Ääni joka tulee puhumaan: Niin Herra tuli ja seisoi ja huusi niinkuin edellisilläkin kerroilla: "Samuel, Samuel!" Samuel vastasi: "Puhu, palvelijasi kuulee" 1.Sam.3:10

Yölliset näyt: Ja Jumala puhui Israelille näyssä yöllä; hän sanoi: "Jaakob, Jaakob!" Tämä vastasi: "Tässä olen" 1.Moos. 46:2

Enkelien kautta: Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." Ap.t. 1:10-11

Hiljainen hengen puhe: Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja". Ap.t. 8:29

Raamatun opetus on myös eräs todella yleisesti käytetty, kun Jumalan sanaa julistetaan erilaisissa tilaisuuksissa. Jumalan puhe on yleensä hyvin paljon sitä mitä Hänen inspiroimassa raamatussa lukee. Muista Jumala ei ole muuttunut koskaan, Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Hepr. 13:8

Näyt ja ilmestykset: Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella Ap.t. 7:55

Raamattu on täynnä paljon muitakin tästä ja kannattaakin lukea mm. Apostolien teot ja Hesekiel, Samuelin kirjat, Kunigasten kirjat, Mooseksen kirjat, Tuomarien kirjan... jne. Paljon ihmeellisiä asioita mitä Jumala on puhunut ja todella mahtavaa on aina kuulla Herran puhuvan.

Itse olen oppinut tuntemaan Jumalan puhetta kun Hän puhuu henkeeni kun rukoilen Hänen puoleensa, näyttää ilmestyksiä veljien ja sisarien yhteydessä, rukoillessa Hän näyttää mielikuvia todella usein, jotka ovat yleensä profetaalisia (eli tulevaisuuteen viittaavia, Jumala kertoo asioita tulevista tapahtumista) ja puhuvat henkilön tilanteesta.
Lähinnä suosittelen jos haluat oppia kuulemaan Jumalan ääntä, vietät aikaa rukouksessa ja ylistyksessä. Jumalan ääni ei ole mitenkään vaikeaa kuulla, meidän vain on yleensä vaikea vain pysähtyä kuuntelemaan Häntä. Meillä on mukamas kiire jonnekkin tai vain mielemme laukkaa sinne tänne emmekä saa rauhaa ajatuksiltamme.

Keskity. Älä luovuta. Ole peräänantamaton. Luota siihen, että Jumala puhuu sinulle. Hänen Henkensä kautta Hän tahtoo puhua meille. Meidän elämässä saattaa myös olla syntiä, joka tekee meidät huonommaksi kuulemaan Häntä, tuntuu kuin välillämme olisi jokin harso tai muuri, joka estää kuulemasta Häntä ja näkemästä Häntä. Sanoudu irti kaikesta synnistä minkä tiedät ja rukoile, että Hänen Pyhä Henkensä kertoisi sinulle mitä tulee pistää pois. Pyhittäydy Jumalalle. Luota Häneen, kyllä Hän sen tekee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti