Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Jes. 11.1

maanantai 29. maaliskuuta 2010

Raamatun lukeminen osa 1

Matt. 28:19-20 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Silloin kun itse tulin pelastuneeksi, ja sain tulla tuntemaan, että olin pelastunut, aloin lukemaan raamattua ensimmäistä kertaa niin, että uskoin sen mitä luin. Huomasin sen, että raamatun lukeminen uuden elämän kanssa on todella välttämätöntä ja oleellista. Niinpä jaan nyt tässä itse löytämiäni asioita Jumalan kanssa, joista toivon, että sinä myös löydät syvenevän ja rikkaan elämän Kristuksessa Jeesuksessa.

Ensimmäinen asia, mikä kannattaa huomata, että Kristus on elävä Jumalan sana, siis sana joka tuli lihaksi. Jos haluat oppia tuntemaan Kristuksen, suosittelen sinun opetella tuntemaan myös Jumalan sanaa, jota löytyy raamatusta.

Joh 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jos haluat oppia tuntemaan Kristuksen hyvin, niin tutustu tähän raamattuun hyvin. Sitten kun luet raamattua, itse en ole huomannut niinkään hyödylliseksi opetella ulkoa raamattua, vaan enemmänkin lukea sitä. Itse olen huomannut sen, että sinun tulee lukea sitä, miettiä sitä, ajatella sitä, elää sitä todeksi. Kerran Jumala sanoi minulle näin: "Jätä minulle sinun raamatun lukusi, sinun rukouksesi, sinun elämäsi" Ymmärsin silloin, että suorittamisella me emme saa mitään aikaan vaan uskomalla. Se oli aika kauheaa silloin huomata, että nyt en voinut luottaa mihinkään omaan, en omaan suoritukseeni, en voinut pitää mitään omana ansionani. Minun täytyi luottaa ja jättää tämäkin asia Kristukselle. Enää se siis en ollutkaan minä, vaan Kristus minussa.

Joos. 1:8 Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.

Puhu sitä, lue sitä, harrasta sitä, elä sitä, ole sitä, usko siihen kaikesta sydämestäsi. Luota siihen koko elämälläsi. Rakenna sen varaan kaikki. Rakenna elämäsi Kristuksen perustukselle ja tämä on Jumalan sana.

Raamatussa lukee, että mitä kylvät sitä niität.
Gal. 6:7-8 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

Ajallaan, kun luet tätä maailman parasta kirjaa, se alkaa elämään. Elämä virtaa siinä, sen kautta sinuun. Kun kylvät tällä tavalla hyvää elämääsi, se alkaa myös ajallaan tuottaa hedelmää. Kylvät raamattuun, saat raamatusta. Kylvät rukoukseen, saat rukouksesta. Kylvät henkeen, saat hengestä. Kylvät ja ajallaan niität. Se on helppoa, harjoita tätä, löydät varmasti ihmeellisiä asioita.

Sitten ehkä kysymys, kuinka paljon sitä pitäisi lukea? Tähän vastaan, että niin paljon, kuin mahdollista. Mutta, tarkkaile itseäsi, motiivi on se mitä Jumala katsoo. Älä ala suorittamaan lukemistakaan, vaan luota tässäkin Herraan. Itse olen lukenut joskus koko roomalaiskirjeen putkeen läpi, joskus olen lukenut pari jaetta vain, mutta siinäkin olen kysynyt Herralta mitä luen, mistä päin, mitä tahdot puhua minulle tämän kautta. Tämä on tärkeää myös tässä, luottaminen ja Herran äänen kuuleminen. Lisäksi, raamatussa sanotaan eräs tärkeä totuus Jumalan kuulemisesta.

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Siksi on siis välttämätöntä tuntea myös Jumalan sanaa, että voit oppia kuulemaan Jumalan ääntä. Koko raamattua pitää myös lukea, ei vain uutta testamenttia, koska Kristus on sama eilen tänään ja iankaikkisesti, niin myös Hän ei ole muuttunut raamatussa eikä milloinkaan muutu olemukseltaan. Vaikea myös arvostella mikä on Jumalasta, jos ei ole lukeanut raamattua. Vertaan itse kuulemaani siihen raamatun henkeen jota lukiessani saan. Kun kuulostelen Jumalan ääntä ja henkeä joka puhuu, vertaan sitä raamattuun, että onko se siellä mainittu, ja puhuuko Jumala tällä tavalla.

Varmaan olet huomannut, että vertaan paljon raamattua myös tässä opetuksessa raamatun lukemisessa. Voin sanoa, että nämä mitä kirjoitan koen tällä hetkellä tähän kirjoittaa ja ne nousevat minun Hengestä, jonka Jumala on laittanut asumaan meihin, Hänen Pyhä Henki opettaa meitä ja ohjaa meitä kaikessa, kun kysymme Hänen neuvoaan.

Herra siunatkoon sinua ja antakoon löytää uusia ihmeellisiä asioita Jumalasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti